Poradnik na czasy kryzysu – ulga sponsoringowa

Przepisy Polskiego Ładu wprowadziły w 2022 r. nową ulgę podatkową na CSR, która jest skierowana do podatników działających na rzecz nauki, kultury i sportu poprzez realizację działań sponsoringowych.

 

Cel ulgi sponsoringowej

Celem ulgi jest zachęcenie biznesu do wzmacniania oraz włączenia się w świat sportu, kultury, nauki i oświaty poprzez sponsorowanie. Ustawodawca zakłada przy tym, że ulga przyczyni się do rozwoju lokalnych społeczności.

 

Kto może skorzystać z ulgi?

Z ulgi sponsoringowej skorzystają podatnicy PIT, prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną na ogólnych zasadach według skali podatkowej oraz podatkiem liniowym, jak również podatnicy CIT, uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych.

 

Odliczenie od podstawy opodatkowania

Podatnik uzyskujący przychody inne niż przychody z zysków kapitałowych odliczy od podstawy opodatkowania dodatkową kwotę stanowiącą 50% kosztów uzyskania przychodów poniesionych na działalność:

  1. sportową (np. finansowanie stypendium sportowego, imprez sportowych),
  2. kulturalną (np. finansowanie działalności kulturalnej realizowanej przez uczelnie artystyczne),
  3. wspierającą szkolnictwo wyższe i naukę (np. finansowanie wynagrodzeń studentów odbywających u podatnika staże i praktyki przewidziane programem studiów).

Kwota odliczenia nie może przekroczyć w danym roku podatkowym kwoty dochodu uzyskanego przez podatnika z przychodów innych niż z zysków kapitałowych.

 

Jakie trudności może napotkać podatnik przy wdrożeniu ulgi sponsoringowej? 

– Zapraszamy się do zapoznania z całym artykułem przy współpracy z INFOR.