Ulga na ekspansję została wprowadzona w 2022 r. w ramach pakietu zmian podatkowych „Polski Ład”. Pozwala na dodatkowe rozliczenie kosztów rozszerzenia rynków zbytu.
Ulga na ekspansję – przepisy
Ulga na ekspansję została wprowadzona w celu wsparcia małych i średnich firm w ekspansji i rozwoju, w tym w ekspansji zagranicznej. Zgodnie z założeniami, ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności polskich przedsiębiorców na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej.
Dzięki uldze na ekspansję wielu przedsiębiorców ma zwiększyć swoje możliwości w zakresie rozszerzenia realizowanej działalności na nowe rynki, budowania międzynarodowego wizerunku, pozyskiwania know-how, partnerów oraz umacniania swojej pozycji.
Ulga na ekspansję – dla kogo?
Nie jest to ulga dla wszystkich przedsiębiorców, a tylko dla tych, którzy sprzedają produkty. Minister Finansów potwierdza, iż pod pojęciem produktu rozumiemy przedmioty materialne, a więc „rzeczy” określone w definicji kodeksu cywilnego.
Pomimo tego ograniczenia, dostępność ulgi na ekspansję wydaje się dość szeroka, gdyż grono producentów w Polsce jest znaczące, wobec czego wiele przedsiębiorstw ma szansę na skorzystanie z dodatkowego odliczenia. Już teraz można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że spośród nowych ulg podatkowych wdrożonych od 2022 r., ulga na ekspansję będzie jedną z popularniejszych.
Kwestie praktyczne – warunki skorzystania z ulgi na ekspansję
Podatnik dokona odliczenia, jeżeli po skorzystaniu z ulgi, w okresie dwóch następujących po sobie lat podatkowych:
- zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Jakie trudności może napotkać podatnik przy wdrożeniu ulgi sponsoringowej?
– Zapraszamy się do zapoznania z całym artykułem przy współpracy z INFOR.